Uitdaging
NLO Shieldmark is de op een na grootste speler in Nederland op het gebied van merk- en modelbescherming en opereert sinds ruim een jaar onder deze naam. De doelstelling was om enerzijds de naamsbekendheid omhoog te brengen en anderzijds de kennis en autoriteit van NLO Shieldmark te etaleren.
Oplossing
Het concept van deze campagne is gebaseerd op het prikkelen van de doelgroep met vragen over recente cases in de branche. De veelal complexe materie is teruggebracht tot een drietal korte en intrigerende vragen, gecombineerd met krachtig beeld. De antwoorden op de drie vragen worden uiteraard gegeven op de website van NLO Shieldmark.
De campagne heeft circa acht weken gelopen en bestond uit verschillende off- en online middelen. Zo werden op BNR Nieuwsradio in de ochtend- en avondspits radiocommercials uitgezonden. In de regio’s Amsterdam, Utrecht en Den Haag zijn vier weken lang reclamemasten te zien geweest langs de snelweg. Via slimme targeting werd de doelgroep ook op Linkedin, Google en via een e-mailing benaderd met de drie verschillende uitingen. viervier ontwikkelde deze gehele campagne in samenwerking met de klant en het mediabureau.
Dit project is gerealiseerd tijdens mijn dienstverband bij viervier.nl